.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار رهبر انقلاب و میهمانان عالیرتبه خاتمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه در دیدار چند نفر از شخصیت‌های سیاسی - مذهبی بین‌المللی؛ گفتگو و تعامل را عاملی ضروری و مؤثر در رفع ابهامات و دستیابی به تفاهم خواندند و تأكید كردند: واقعیت‌های تلخ جهان امروز همچون جنگ و گرسنگی و تعرض به حقوق انسانها، در عواملی نظیر قدرت طلبی و زیاده خواهی ریشه دارد بنابراین در هر تلاش و حركتی برای حل مشكلات جهان، باید شعار عدالت طلبی و مبارزه با ظلم را شاخص اصلی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای گفتگو و تبادل نظر را، كاری بسیار خوب، مهم و لازم دانستند و خاطرنشان كردند: تداوم "دیدار و گفتگو" و بیان متقابل حقایق، یقیناً در ایجاد تفاهم میان ملتها و دولتها نقش زیادی دارد اما اینگونه اقدامات برای مهار خصلتهای ناپسند قدرت طلبان جهانی، و پایان بخشیدن به مصائب كنونی بشر، كافی و مؤثر نیست و باید عوامل دیگری را نیز مد نظر قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بی عدالتی و ظلم را ریشه تاریخی مشكلات دردناك جامعه بشری برشمردند و با اشاره به كشتار وحشتناك مردم عراق، افغانستان و فلسطین افزودند: آیا این فجایع دردناك، به علت سوءتفاهم و عدم درك متقابل صورت می گیرد و یا در مسائلی همچون زیاده خواهی و بی عدالتی ریشه دارد؟

رهبر انقلاب اسلامی، عوامل تاریخی نظیر تسلط استعمارِ سخت و خشن غرب بر مناطق مختلف جهان و برخوردهای تحقیرآمیز با مسلمانان و دیگر ملتها را از دیگر علل مشكلات موجود برشمردند و با اشاره به لزوم جبران اینگونه اقدامات افزودند: ما نسل امروز غرب را به علت كارهای نسل دیروز مقصر نمی دانیم اما مسئولان كنونی قدرتهای غربی نیز همانند گذشته در پی تسلط بر جهان و پایمال كردن حقوق ملتها هستند.

ایشان به خیرخواهان جامعه بشری و شخصیتهایی كه برای حل مشكلات جهان، انگیزه و تلاش حقیقی نشان می دهند پیشنهاد كردند: ظلم و بی عدالتی را در هر جای جهان به طور مشخص و صریح محكوم كنند و كار مشكل تشخیص ظالم از غیرظالم را با جدیت دنبال نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظلم و جنایتی كه در حق مردم فلسطین انجام می شود تأكید كردند: دعا و نصیحت برای حل مشكلات جهان خوب است اما بدون عدالت طلبی و مقابله با ظلم، هیچ نصیحتی و اقدامی مؤثر نخواهد بود بنابراین عناصری كه در كشورهای مختلف جهان و جامعه بین المللی تأثیرگذارند با ظلم واضح و آشكار جاری در فلسطین و عراق مقابله كنند.

ایشان مبارزه با ظلم را راه صحیح و مؤثر دستیابی به صلح عادلانه دانستند و خاطرنشان كردند: صلح غیرعادلانه، ادامه نخواهد یافت و لازم است ضمن حمایت از شعار صلح، شعار عدالت طلبی و مقابله با ظلم را به طور جدی مطرح و پیگیری كرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، در سخنانی تلاشها و اقداماتی را كه به ویژه برای تبیین نقش و تأثیر دین در حل مشكلات جهان صورت می گیرد تشریح كرد.

گیل بوندِویك نخست وزیر سابق و رهبر كلیسای پروتستان نروژ نیز دیدار با رهبر معظم انقلاب را مایه افتخار خواند و با اشاره به افزایش تنشها میان غرب و جهان اسلام گفت: رفتار تحقیرآمیز غرب نسبت به مسلمانان و ارائه تصویر مخدوش از اسلام در این مشكلات مؤثر است و گفتگو و درك متقابل می تواند سوءتفاهم ها را كاهش دهد.

نخست وزیر سابق نروژ همچنین با محكوم كردن حمله امریكا به عراق گفت: پس از 5 سال اشغال عراق، مشخص شده است كه هیچ سلاح كشتار جمعی در آن كشور نبوده است.

صادق المهدی نخست وزیر سابق سودان هم با اشاره به ضرورت تغییر سیاستهای غرب در مسائل جهانی و موضوعات مربوط به جهان اسلام گفت: تلاشهایی برای ایجاد تفرقه در دنیای اسلام صورت می گیرد كه باید با وحدت و اتحاد با آن مقابله كرد.
در ادامه این دیدار جورج سامپایو رئیس جمهور سابق پرتغال و نماینده دبیركل سازمان ملل در گفتگوی فرهنگها گفت: معتقدیم ایران قادر است با توجه به تاریخ، ارزشها و اهمیت خود، نقش كلیدی در درك عمیق ملتها و دولتها از یكدیگر و ساختن دنیایی بهتر ایفا كند.

سامپایو با محكوم كردن حمله امریكا به عراق گفت: رهنمود جنابعالی درباره مبارزه با ظلم، كاملاً صحیح و مؤثر است.

جان برایسون چین، رهبر مسیحیان پروتستان آمریكا نیز با اشاره به سفرهای قبلی خود به ایران گفت: به مردم ایران عشق می ورزم و آنها را همچون خانواده خود می دانم.

برایسون چین افزود: قدرت دین مسیح و اسلام بیشتر از مشكلات موجود است و مسائل جهان امروز با اتكای به دین قابل حل است.

رهبر مسیحیان پروتستان امریكا افزود: رهبران دینی امریكا و جهان بارها مخالفت خود را با حمله به عراق اعلام كردند اما امریكا و انگلیس بی توجه به خواست ملتها و رهبران مذهبی، عراق را اشغال كردند.

رومانو پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا هم در این دیدار به نقش بسیار مهم ایران در منطقه و جهان اسلام اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد كه آینده منطقه را به نحو مثبت و سازنده متحول كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 مهر 1387
آیا متوجه سانسور تصویر خاتمی شدید ؟! چرا ؟! مگر تلویزیون رسانه ملی نیست ؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.